Light Mode

خلاقیت و طراحی گرافیک در تبلیغات

دسترسی سریع

هر شرکتی چه نوپا و چه با قدمت، برای رشد کسب و کار و بهتر ارتباط برقرار کردن با مخاطب، نیازمند طراحی تبلیغات حرفه‌ای است. در واقع استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب در محتوا و انتقال پیام به روشی خلاقانه، ابزار درستی برای پیروزی در رقابت تنگانگ بین برندهاست. (خلاقیت و طراحی گرافیک در تبلیغات).

طراحی گرافیک چیست؟

طراحی گرافیک یا گرافیک دیزاین (Graphic design) فرایند ارتباطات بصری و حل مسئله از طریق استفاده از اشکال، فضا، تصویر و رنگ است. در واقع یک طراح گرافیک با استفاده از ترکیب رنگ‌ها، نمادها و تصاویر تلاش می‌کند که به صورت تصویری، ایده‌ها و پیام‌ها را نمایش دهد. به طور ساده، دست به بصری سازیِ همه چیز می‌زند.

تأثیر طراحی گرافیک در تبلیغات چیست؟

مهم‌ترین نکته در تبلیغات، جلب توجه مخاطب و ارتباط برقرار کردن با اوست و این همان وظیفه‌ای است که طراحی گرافیک در تبلیغات بر عهده دارد. بر کسی پوشیده نیست که با هنر گرافیک، می‌توان پیامِ صدها حرف و کلمه را در یک عکس یا پوستر و با استفاده از تصاویر جذاب و گیرا، به مخاطب انتقال داد. این همان معجزه‌ی گرافیک در بازاریابی و فروش است.

به طور کلی تاثیر طراحی گرافیک در تبلیغات را می‌توان در این ۵ مورد عنوان کرد:

1. جلب توجه مخاطبان
2. افزایش فروش و سود به علت تبلیغات موثر
3. محبوبیت و رشد شبکه‌های اجتماعی
4. افزایش ماندگاری مخاطب در سایت و رتبه سایت
5. سرعت در انتقال پیام
6. ماندگاری در ذهن مخاطب
7. طراحی گرافیک در تبلیغات عامل جلب توجه است

خلاقیت و طراحی گرافیک در تبلیغات ، باعث می‌شود توجه مشتریان به خود را بیش‌تر جلب کنید. با بررسی یک مثال این مورد را بهتر متوجه خواهید شد؛
وقتی به صفحه اکسپلور اینستاگرام، یا حتی به یوتیوب وارد می‌شوید، چه چیزی برای شما عامل اصلی برای انتخاب پست و در واقع کلیک کردن روی آن است؟ مطمئناً عامل اصلی و اولیه برای انتخاب، همان تصویری است که می‌بینید. اگر این تصویر در نگاه اول برای شما جذاب باشد کلیک می‌کنید، در غیر اینصورت نادیده‌اش می‌گیرید.
همین امر اهمیت تصاویر و طراحی گرافیک در آن‌ها را ثابت می‌کند.

افزایش و فروش سود به علت تبلیغات موثر:

طراحی گرافیک در تبلیغات، فرصتِ فروش و سود شما را افزایش می‌دهد. مردم به هر چیزی که طراحی منحصر به فردی داشته باشد، جذب می‌شوند. اگر شما به خوبی از طراحی گرافیک در تبلیغات استفاده کرده باشید و اصول تبلیغ نویسی را هم رعایت کرده باشید، می‌توانید مطمئن شوید که پیامتان به دست افراد بیشتری رسیده و طبیعتا افراد بیشتری هم وارد قیف بازاریابی شما خواهند شد. به این ترتیب خیلی ساده، فروش و سودتان رشد می‌کند.
طرح‌های گرافیکی ابزار بسیار خوبی برای جلب اعتماد و حسن نیت در بازار هستند. اگر آرم یا طراحی گرافیکی تبلیغات شما از نکات زیبایی شناسی خوبی برخوردار باشد، بینندگان را سرشار از اعتماد خواهد کرد. ما در عصری زندگی می‌کنیم که همه چیز به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. اگر در این فضا، طرحی تعامل ضعیف با مخاطب داشته باشد، پیام برند شما را به طور مؤثر انتقال نمی‌دهد.
از آنجا که مردم به سرعت به یک تصویر خلاقانه جذب می‌شوند، باید از هر فرصتی برای ایجاد اعتماد و اطمینان در مصرف‌کننده، استفاده کنید. طراحی گرافیکی تبلیغات اگر ضعیف انجام گیرد، می‌تواند یک تصویر نسبتاً نامطلوب از شرکت شما، ایجاد کند. پس با طراحی گرافیکی باکیفیت، سعی کنید پیام خود را به روشنی ارایه دهید تا اعتماد مشتریان را جلب کنید.

جمع بندی:

هر کسب و کاری برای پیشرفت بیشتر، چه در دنیای اینترنت و چه در دنیای آفلاین، حتما باید از طراحی گرافیک استفاده کند. در واقع مهمترین نکته در موفقیت تبلیغات چاپی و غیر چاپی، اینگیجمنت شبکه های اجتماعی و… محتوای بصری تاثیرگذار و جذاب آن است. طراحی گرافیکی ابزار بسیار قدرتمند و در عین حال پرثمر برای ارتقاء جایگاه شرکت و جذب مخاطب است.
ما در تیم تبلیغاتی مدارنو با بررسی تمام جوانب کسب و کار شما نیازهای شما را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بر اساس آن مسیری در راستای پیشرفت و توسعه‌ی آن ترسیم کنیم.

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است