Light Mode

تاثیر ویدیو مارکتینگ بر کسب و کار

دسترسی سریع

یکی از روش‌های بازاریابی اینترنتی استفاده از نمایش اطلاعات است که می‌توانید با کمک گرفتن از تصاویر منظور خود را به بقیه‌ی افراد منتقل کنید و آن‌ها را در جریان بگذارید . به همین علت مسئله‌ی ویدیو مارکتینگ Video Marketing این روزها خیلی بیش‌تر از قبل موردتوجه برای صاحبان کسب‌وکارهای بزرگ قرارگرفته است. شما می‌توانید برای سایت و یا برند خود اقدام به تهیه و تولید و انتشار ویدیو بپردازید که به این فرایند ویدیو مارکتینگ گفته می‌شود (تاثیر ویدیو مارکتینگ) و برای وب‌سایت و برند می‌تواند مؤثر باشد. ویدئو به‌راحتی قابل‌دسترسی است.

فضاهای ناتمامی برای بازاریابی ویدئویی ایجادشده است مانند تلگرام، آپارات، اینستاگرام، یوتیوب، تبلیغات تلویزیونی و بردهای ویدئویی در مترو. امکانات ویدئوها نامحدود است. با استفاده از تلفن هوشمند، مشتریان می‌توانند به ویدئوهای آنلاین در هر زمان و مکانی دسترسی داشته باشند. این در مورد بازاریابی سنتی و بازاریابی کاغذی صدق نمی‌کند. از طریق ویدئو، شما می‌توانید به مخاطبینتان در هرکجا که هستند، با بیشترین تأثیر دسترسی داشته باشید و به بهترین شکل ممکن پیامتون رو منتقل کنید.

تعریف ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به‌عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. ویدیو مارکتینگ شامل موارد زیر است؛
1.  به معرفی کلی یک کسب و کار بپردازد و نقاط ضعف و قوت آن را نشان دهد؛
2.  یک محصول را معرفی کند و نحوه استفاده از آنان را به مشتری آموزش دهد.
۳. در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته می‌شود؛
4. نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا مثل یک محصول ارائه می‌دهد؛
5. شامل آموزش یک مبحث می‌شود؛

با ویدئو می توانید همه چیز را نشان دهید:

وب سایتتان را در ویدئو معرفی کنید.

خودتان را معرفی کنید.

برای برندسازی شخصی از ویدئو مارکتینگ استفاده کنید.

محصول یا خدمات خود را معرفی کنید.

اخبار و مقالات ویدئویی درست کنید.

آموزشهای استفاده از محصول یا راهنمای مشتریان را با ویدئو بسازید.

و…

در ادامه باید به این نکته توجه داشت که بازاریابی ویدیویی با ویدیو مارکتینگ تفاوت دارد. تعریف ویدیو مارکتینگ را در بالا گفتیم ولی در بازاریابی ویدیویی مثل تمام روش‌های بازاریابی به استراتژی مشخص و برنامه‌ریزی نیاز دارد شامل نکاتی است که در آن باید به مولفه‌های بازار توجه کرد مثل مخاطبین هدف پرسونای مخاطبین محل انتشار و آنالیز اطلاعات توجه ویژه کرد.

مزایای ویدئو مارکتینگ چیست؟

1. ویدئو مارکتینگ باعث افزایش چشم‌گیر تعامل کاربران می‌شود.(Higher Engagement)

امروزه، مردم نسبت به قبل مشغله‌های بیشتر و زمان کمتری برای مطالعه توضیحات طولانی محصولات دارند. بنابراین، ویدئو بهترین راه معرفی محصولات به مخاطبان و جلب توجه آن‌ها است. حتی تنبل‌ترین کاربران هم با ویدئو ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین، هنگام برنامه‌ریزی‌ پست‌های بلاگ و شبکه‌های اجتماعی، حتماً ویدئو را در نظر داشته باشید؛ زیرا تمایل مخاطبان به برقراری ارتباط، کامنت گذاشتن و به اشتراک‌گذاری ویدئوها، 10 برابر سایر محتواها است. حتی وجود ویدئو در ایمیل‌ها نیز باعث افزایش دو برابری نرخ کلیک می‌شود و منجر به بهبود ایمیل مارکتینگ نیز می‌شود.

۲. ویدیو، بازگشت سرمایه عالی دارد.

از آن جایی که علم همواره در حال پیشرفت است، موبایل‌ها و ابزارهای آنلاینی که برای تولید و ویرایش ویدئوها وجود دارند نیز پیشرفته‌تر می‌شوند که می‌توان با استفاده از آن‌ها و با صرف هزینه کمتر، ویدئوهای خوبی تولید کرد. همانطور که در بخش‌های قبل هم اشاره شد، ویدئو مارکتینگ انواع مختلفی دارد و همیشه نیازی به صرف هزینه زیاد برای تجهیزات تولید ویدئو نیست، بلکه این، محتوای ویدئو است که باعث تاثیرگذاری و موفقیت آن می‌شود. حتماً خودتان نیز با ویدئوهایی روبرو شده‌اید که حرفه‌ای نبوده‌اند و حتی با دوربین موبایل ضبط شده‌اند، اما مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و به صورت ویروسی بین مردم به اشتراک گذاشته شده‌اند. بنابراین، در صورتی که بتوانید ویدئوهای تاثیرگذار با هزینه کمتری تولید کنید، نرخ بازگشت سرمایه بیشتری نیز بدست می‌آورید.

3. ویدئو مارکتینگ، باعث افزایش نرخ تبدیل و افزایش میزان فروش می‌شود.

حقیقت غیرقابل انکاری که درباره محتوای ویدئویی وجود دارد، این است که به طرز شگفت‌انگیزی باعث افزایش میزان فروش می‌شود. همچنین، تجربه ثابت کرده است که اضافه کردن ویدئو در صفحه فرود محصول، باعث افزایش 80 درصدی نرخ تبدیل (conversion rate) می‌شود. طبیعتاً هرچه تعداد مخاطبان بیشتری به مشتری تبدیل می‌شوند، میزان فروش نیز بیشتر می‌شود.

از آنجایی که قوی‌ترین حس انسان، حس بینایی است و اغلب اطلاعاتی که وارد مغز انسان می‌شوند، بصری هستند، این اعداد و ارقام خیلی عجیب به نظر نمی‌رسند. اما نکته مهم این است که از چنین فرصتی به خوبی استفاده کرد. در صورتی که تاثیر یک عکس، به اندازه 1000 کلمه باشد، تصور کنید که تاثیر ویدئو، چقدر است؟

4. ویدئو مارکتینگ برای برند شما اعتماد ایجاد می‌کند.

کاربران با محتواهایی ارتباط برقرار می‌کنند که اعتمادشان را جلب می‌کند. به طور کلی، ایجاد اعتماد، شرط اساسی برای افزایش میزان فروش است و باید به صورت یک هدف جدی توسط کسب‌وکارها دنبال شود. در واقع، مخاطبان مایلند محصولات یا خدمات مورد نظر را به صورت واقعی ببینند و کاربرد آن را با چشم ببینند تا دید بهتری نسبت به محصولات بدست آورند و در نهایت، قانع به خرید آن محصول شوند. ویدئو مارکتینگ به آن‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز درباره محصول و برند را به صورت ساده بدست آورند و به آن اعتماد کنند.

5. ویدئوها منجر به بهبود سئوی وب‌سایت شما می‌شود.

استفاده از ویدئو در بازاریابی محتوا منجر به بهبود سئو می‌شود. به طور کلی، موتورهای جستجو، ویدئوها را به عنوان محتواهای باارزش و باکیفیت تلقی می‌کنند. تماشای ویدئوها باعث می‌شود تا کاربران زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری کنند. هرچه زمان صرف‌شده در وب‌سایت بیشتر باشد، اعتماد گوگل و سایر موتورهای جستجو به وب‌سایت شما نیز بیشتر می‌شود.

6. ویدئو برای کاربران موبایل بسیار جذاب است.

کاربران موبایل زمان زیادی از حضور آنلاین خود را صرف تماشای ویدئو می‌کنند. از آنجایی که تمایل مردم به تماشای ویدئو و تعداد کاربران موبایل رو به افزایش است، تعداد مخاطبین ویدئو نیز روز به روز بیشتر می‌شود. 92 درصد از ویدئوهایی که در موبایل دیده می‌شوند، به اشتراک گذاشته می‌شوند. بنابراین، کسب‌وکارها باید از این فرصت استفاده کنند و فضای مناسب‌تری را برای کاربران موبایل ایجاد کنند تا آن‌ها بتوانند ویدئوها را به راحتی در تلفن هوشمند خود تماشا کنند. (تاثیر ویدیو مارکتینگ)

7. ویدئو مارکتینگ می‌تواند هر چیزی را توضیح دهد.

ویدئوها به سادگی می‌توانند مفهومی که مد نظر بازاریابان است را به مخاطبان منتقل کنند. بازاریابان ادعا می‌کنند که ویدئوها به مشتریان کمک می‌کند تا محصولات را بهتر درک کنند. آیا قصد معرفی محصولات یا خدمات جدید خود را دارید؟ ویدئویی برای معرفی عملکرد آن بسازید. 45 درصد از کسب‌وکارهایی که از روش بازاریابی ویدئویی استفاده می‌کنند، در صفحه اصلی وب‌سایت خود ویدئوهای توضیحی دارند.

آیا قصد توضیح مسئله پیچیده‌ای را دارید؟ انیمیشن تولید کنید. انیمیشن‌ها می‌توانند ایده‌هایی که از طریق سایر روش‌ها قابل بیان نیستند را به واقعیت تبدیل کنند و به مخاطب منتقل کنند. به علاوه، صحبت‌های طولانی برای توضیح یک مسئله، برای مخاطبان خسته‌کننده خواهد شد، اما انیمیشن‌ها می‌توانند مفاهیم را به صورت ساده و سرگرم‌کننده‌ای توضیح دهند.

درپایان اگر بخواهیم اهداف ویدئو مارکتینگ را برشماریم به لیست زیر می‌رسیم:

  1. جذب زیادی بازدید از ویدئو
  2. تشویق مخاطب به تعامل
  3. افزایش دسترسی به ویدئو از طریق اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی
  4. ایجاد کلیک در سایت
  5. فروش بیشتر

عوامل تعیین کننده قیمت

در بحث قیمت گذاری برای ویدئو مارکتینگ بسته به نیاز و درخواست شما قیمت متفاوت باشد. چرا که برای یک ویدئو از پیش تولید آن که ایده پردازی و نویسندگی است تا پس از تولید که تدوین و صداگذاری است همه مواردی است که دخیل است.

روند کار به این صورت است که بعد از ارائه مشاوره‌ی تبلیغاتی و شنیدن نظرات کارفرما، تیم ایده پرداز و نویسندگی آن را پردازش می‌کنند و در اختیار تیم تولید قرار می‌دهند. در این جا برای تولید آن تجهیزات فیلمبرداری و افراد متخصص آن از قبیل فیملبردار، طراح صحنه و عوامل تعیین می‌شوند. ممکن است در اینجا ممکن است نیاز به وسیله‌ی تخصصی مثل هلی‌شات باشد که خود آن علاوه اپراتور متخصص دارد. و سپس میزان روز فیلمبرداری و لوکیشن تعیین می‌شود. و سپس بعد از فیلمبرداری در اختیار گروه تدوین قرار می‌گیرد. همه‌ی این مراحل در تعیین قیمت تأثیرگذار هستند.

یکی از مهمترین نکات این است که شما ابتدا باید به این نکته توجه کنید که برند و کسب و کار شما در چه وضعیتی است و نیاز تبلیغاتی شما و روند آن مشخص شود. ممکن است شما در ابتدا نیازی به ویدئو مارکتینگ نداشته باشید. همچنین باید مشخص شود در صورت نیاز برند شما به ویدئو مارکتینگ به چه نوعی از آن نیازمندید. خدمات مرتبط با بخش رسانه‌های تصویری آژانس تبلیغاتی مدارِنو به بخش‌های زیر تقسیم می‌شود:

  1. انیمیشن
  2. موشن گرافیک
  3. تیزر
  4. پادکست
  5. موسیقی برند
  6. فیلم‌های پرزنتیشن

ما در مجموعه مدارِنو با ارائه مشاوره دقیق درباره کسب و کار شما نیاز تبلیغاتی آن را می‌سنجیم و به شما پیشنهاد خود را متناسب با آن به شما ارائه می‌دهیم.

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است