Light Mode

چطور مثل سال گودمن، فروشنده درجه یکی باشیم!؟

سریال (بهتره با سال تماس بگیری – Better Call Saul)، شاید یکی از بهترین سریال‌هایی باشه که می‌تونستیم ببینیم؛ و حالا که به تازگی سریال تموم شده، می‌خوایم این بار ببینیم چطوری می‌تونیم مثل سال فروشنده عالی‌ای باشیم!؟ با ما در مدارنو همراه باشید تا ببینیم این بار سال گودمن چه چیز جدیدی برامون حاضر کرده (افزایش فروش)!

هشدار: ممکنه بعضی قسمت‌های سریال اسپویل بشه! (ممکنه داستان لو بره)

اگر شخصیت سال رو فارغ از سیاه و سفیدی و اینکه کاراکتر خوبی هست یا بد، نگاه کنیم، بیشتر از اینکه یه وکیل باشه، یه تبلیغات‌چی به نظر میاد. و وقتی روی این قسمت از شخصیتش تمرکز می‌کنه همیشه سکوی پرتابش هست برای مرحله بعدی. و در خود سریال وقتی که پروانه وکالتش به طور موقت لغو شد، اون تو این مدت شغل‌هایی رو امتحان کرد که یکیش ساختن ویدیو تبلیغاتی برای تلویزیون بود.
پس این سریال چیزی ورای یک تفریح و هیجان می‌تونه باشه و به ما می‌تونه درس‌هایی رو بده که باهاش بتونیم تو فروش و تبلیغات و مذاکره با مشتری از اونا استفاده کنیم.

اول. شنونده خوبی باشیم.

شاید این نکته حرف ساده‌ای به نظر بیاد! ولی فکر کنید شما به عنوان مشتری انتظار دارید که مورد توجه قرار بگیرید و اگر اون شنونده خوبی باشه شما ناخودآگاه حس بهتری نسبت به اون دارید. حالا اگر از طرف فروشنده به قضیه نگاه کنیم، شما وقتی شنونده خوبی باشید می‌تونید بهترین پیشنهاد و راه حل رو ارائه کنید؛ دقیقا مثل کاراکتر سال، اون تو هر موقعیتی که بود، چه در خانه سالمندان و چه در وسط بیابون و وقتی با مافیای مواد مخدر جونش در خطر بود، اول به دقت حرف طرف مقابلش رو گوش می‌کرد و بعد پیشنهادشو می‌داد!
افزایش فروش

شنونده‌ی خوبی باشیم

دوم. مزایا رو بفروشیم، نه ویژگی‌ها!

افزایش فروش

مزایا را بفروشیم

این نکته شاید معجزه آمیز ترین و فوت کوزه گری هر فروشنده باشه (افزایش فروش). شما باید بدونید مشتری از شما چه چیزی می‌خواد، فقط یه مثال ساده‌اش اون قسمت‌هایی هست که سال داشت موبایل می‌فروخت! اونجایی که به جای معرفی ویژگی‌های گوشی موبایل، منفعت استفاده از اون رو برای بقیه یادآور شد!

سوم. ساختن بازارهای جدید!

سال در ابتدا با فروش این موبایل‌ها به خلافکارها راه فرار از قانون به اونا نشون میداد! ولی وقتی که مجوز وکالتش برگشت، اون با ایجاد تخفیف و دادن شماره دفتر وکالت خودش، بازار خودشو از فروشندگی موبایل به وکالت برد!
افزایش فروش

ساختن بازارهای جدید

چهارم. مشتری‌هاتو دنبال کن!

افزایش فروش

مشتری‌هایتو دنبال کن

سال همیشه برای پیدا کردن مشتری لوکشین‌های متفاوتی رو تجربه می‌کرد از خانه سالمندان و پاساژها تا محله‌های پایین شهر و خلافکارهای اون منطقه! این نکته رو باید دونست که هرچی به مشتری‌ها نزدیک‌تر باشی، راحت‌تر محصولت رو می‌فروشی!

پنجم. خودتون باشید و صداقت داشته باشید!

یکی از مهمترین چیزهایی که برای فروش مهمه اینه که صداقت شما بتونه مشتری رو متقاعد کنه که به شما اعتماد کنه! سال مثل بقیه وکیل‌ها با لباسهای خیلی رسمی و گفتار پیچیده رفتار نمی‌کرد و همین باعث میشد که از سالمندها تا خلافکارها باهاش راحت باشن!
افزایش فروش

خودتون باشید و صادق باشید

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است