Light Mode

انتقال همیلتون از مرسدس به فراری

فراری‌ام فراری…

وقتی میفهمی لوییس همیلتون قراره از ۲۰۲۵ با تیم فراری، توی فرمول۱ ظاهر بشه.

فرمول یک و فراری دو برندی هستن که انگار از ابتدا پیوند خوردن.

فراری برندی ایتالیایی و اصیل که انگار فقط ساخته شده که توی مسابقات ریسینگ حضور داشته باشه، و فرمول یکی که برای طرفداران ریسینگ حرفه‌ای‌ترین و با جزئیات‌ترین سطح مسابقات محسوب میشه.

برندینگ و تبلیغات بسیار مهم و اساسی هست.
خیلی از برندهایی که تولیدکننده ماشین و خودرو نیستن هم توی این مسابقات هستن مثل ردبول که از موتور هوندا روی خودروهاشون استفاده میکنن.

اما برگردیم سراغ انتقال همیلتون از مرسدس به فراری…

آخرین قهرمانی فراری برمیگرده به سال ۲۰۰۷ که با کیمی رایکونن بود و از سال بعد این لوییس همیلتون بود که تاح پادشاهی رو از تیم فراری گرفت.

یکی از دلایلی که فراری به سراغ همیلتون پا به سن گذاشته رفته، همین موضوعه. اما جنبه‌های مدیریتی دیگه‌ای که باید تو این انتقال مد نظر قرار بگیره ایناست؛

همیلتون به خاطر افت طراحی ماشین‌ مرسدس در سال اخیر با اونها به اختلاف خورده بود. و نکته‌ی دیگه‌ای که درباره علت افت فراری در این سال‌ها میگن، اینه که اونا همون ذهنیت سنتی ایتالیایی خودشون رو دارن و نمیخوان موتورهاشون رو تغییرات خیلی اساسی بدن که از اصالت فراری بودن خارج بشن.

کلا نکته‌ای که توی برندهای ایتالیایی خیلی شاهدش هستیم. اون اصالته. از پیتزا گرفته تا ماشین و قهوه.

اگر از بمب خبری این انتقال با رقم بالاش بگذریم، که شاید تو تاریخ ورزش بی‌تکرار باشه. باید این نکته‌های استراتژی رو مد نظر داشته باشیم.

شاید نکته‌ای که باعث نتیجه نگرفتن فراری در این مدت بوده این عدم تغییر در نگرش باشه.

و یک نکته‌ی دیگه اینکه با اومدن لوییس همیلتون ۴۰ ساله یکی از رانندگان جوان‌تر فراری مجبور به ترک این تیم باشه. و این استراتژی فراری برطبق هدف‌گذاری کوتاه مدت و با هزینه بالا هستش.

این رشته توییت می‌تونست از این طولانی‌تر باشه و یکم تخصصیه. ولی شما هم اگر درباره‌ی این انتقال نظری دارید حتما بگین.

پیشنهاد می‌شود از مقالات زیر برای افزایش آگاهی استفاده کنید

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است