Light Mode

موشن گرافیک و تاثیر آن بر کسب و کار

دسترسی سریع

خیلی از ماها تبلیغات و موشن گرافیک‌هایی از برندهای مختلف دیده‌ایم و بسیار جذب آن تبلیغ شده‌ایم. آن موشن گرافیک باعث شده که آن برند در ذهن ما ثبت شود. در این مقاله سعی داریم تاثیر موشن گرافیک بر کسب و کار را توضیح دهیم و بگوییم که چگونه می‌توان ایده‌های پیچیده را به زیباترین شیوه بیان کرد.

موشن گرافیک ترکیبی از دو واژه موشن به معنی حرکت و گرافیک به معنی تصویر است؛ که توسط برنامه های گرافیکی ساخته می‌شود. تاثیر موشن گرافیک بر برندینگ نسبت به سایر روش های تبلیغاتی دوچندان است زیرا تلفیقی ست از هنر طراحی گرافیک، متحرک سازی و علم به کار بردن عناصر طراحی شده که در انتها با موزیک و افکت های صوتی مرتبط ترکیب و تکمیل می‌شود.

موشن گرافیک بر خلاف انیمیشن بیشتر به جنبه‌های سمبولیک، نشانه شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها می‌پردازد. از این رو موشـن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و برندینگ کاربرد دارد و انیمیشن در صنعت سرگرمی و سینما.

این روزها شاهد انواع موشن گرافیک، در قالب ویدیوهای کارتونی بر روی شبکه های اجتماعی محبوب هستیم که نزد کاربران محبوبیت بالایی پیدا کرده و مورد توجه صاحبین کسب و کار نیز قرار گرفته اند و به ابزاری مستقل و موثر در تبلیغات تبدیل شده است.

موشن گرافیک اطلاعات را به صورتی ارائه می کند که برای یک بیننده‌ی معمولی قابل درک و جذاب باشد و عموما نسبت به سایر ابزارهای انتقال اطلاعات ماندگارتر است.

وقتی که اطلاعات در یک نمایش بصری ارائه می‌شوند، داده‌ها نسبتا آسان‌تر هضم می‌شوند. به همین دلیل برای ایجاد ویدیوهایی در مورد فرآیندها، تصویرسازی داده‌ها و مفاهیم انتزاعی، تأثیر موشن گرافیک بسیار عالی و عمیق خواهد بود.

مزایای موشن گرافیک

  • قدرت بالای بصری
  • طراحی های خیره کننده
  • یادآوری برند
  • جذابیت و محبوبیت
  • سادگی
  • کم هزینه
  • انتقال پیام در کمترین زمان
  • ماندگاری عمیق در ذهن
  • اعتمادسازی
  • ایجاد ذهنیت مطلوب

تأثیرگذاری رنگ، فرم، بافت، حرکت و… ‌می‌تواند برند شما را در حافظه مخاطب حک کند و رنگ سازمانی، لوگو، تایپوگرافی و دیگر عناصر برند را در ناخودآگاه ذهن بیننده به شکل ماندگارتر ثبت نماید.

هویت‌سازی لوگو و برند تقریبا در تمام شبکه های تلویزیونی توسط تیزرها، وله‌ها، تیتراژ، اعلام برنامه‌ها و میان‌ برنامه‌های موشن گرافیک انجام می‌شود.

هنگامی که یک نام تجاری داستان‌های عاطفی را از طریق موشن گرافیک به نمایش می‌گذارد، می‌توانند جلب توجه مخاطب را راحت‌تر مدیریت کنند.

موشن گرافیک یکی از بهترین راه‎های برقراری ارتباطی عمیق‎تر با مخاطبان به منظور انتقال پیام‎های پیچیده‌ی تبلیغاتی به مشتری است.

موشن گرافیک این امکان را به شما می‌دهد تا تأثیری قابل توجه و ماندگار با محتوای کمتر و ساده‌تر ایجاد کرده و در مدت زمان کوتاه‌تری به هدف خود دست یابید.

بیشتر برندها با این معمای حوصله سر بر روبه‎رو هستند که چطور تمام اطلاعات پیچیده‏‌ای که برای معرفی محصولات و خدماتشان لازم است را در قالبی جذاب برای ارائه به مشتریان آماده کنند.

موشن گرافیک تبلیغاتی

موشن گرافیک تبلیغاتی یکی از قالب‎های مناسب برای حل نمودن و آسان کردن برای بیان معماهای دشوار است.

از ویژگی‌های موشن گرافیک می‌توان به گونه‌ای استفاده کرد تا مشخصه‌های برند به نحوی در ذهن مشتریان جای‌گذاری شود که بتواند جایگاه خوش حسی برایشان داشته باشد. موشن گرافیک و ویدئو مارکتینگ به شکل قابل‌توجهی نرخ بازگشت سرمایه شرکت‌ها و همچنین وفاداری مشتریان به محصولات را به شکل قابل توجهی بالا می‌برد.

موشن گرافیک نه‌ تنها بازده تبلیغات را بالا می‌برد بلکه اثرگذاری آن چندین برابر بالاتر از  سایر روش‌های تبلیغاتی است.

به همین دلیل تاثیر چشم‌گیر گرافیک در برندینگ غیر قابل چشم پوشی است و استفاده خلاقانه و منحصربفرد از آن در شناساندن محصول به مخاطبان و بیان وعده‌ها میتواند گوشه ای از مزیت های رقابتی هر سازمان نسبت به سایر رقبا باشد.

عوامل تعیین کننده قیمت

کار و طراحی موشن گرافیک بسیار جزئی می‌باشد و همین جزئی نگری در قیمت گذاری هم دخیل است. به عنوان مثال در تعیین قیمت، ثانیه‌ها تعیین کننده هستند. چه تعداد کاراکتر در آن حضور داشته باشند، و به چه نحوی حرکت بکنند و همه این‌ها دخیل می‌باشد.

همیشه مهمترین نکته در انتخاب نوع تبلیغات خود این است که در ابتدا یک مشاوره دقیق داشته باشید تا چشم اندازی دقیق از آینده کسب و کار خود و نحوه تبلیغات آن به دست بیاورید. چیزی که باعث رشد و توسعه کسب و کار شما بشود. ما در آژانس تبلیغاتی مدارِنو با ارائه مشاوره دقیق و خدمات متنوع در تبلیغات در خدمت شما هستیم.

پیشنهاد می‌شود از مقالات زیر برای افزایش آگاهی استفاده کنید

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است