Light Mode

مهمترین راهکارها برای افزایش لایک در اینستاگرام

یکی از مهمترین معیارهای اندازه گیری برای موفقیت یک پست در اینستاگرام تعداد لایک هست. تعداد لایک در اینستاگرام شاید اولین موردی باشد که برای بررسی آمار آن دقت می‌کنیم. حتی با اضافه شدن قابلیت مخفی کردن آمار لایک در اینستاگرام اما این آمار هنوز هم جزو اولین معیارها برای پیج‌های کسب و کار و اینفلوئنسرها می‌باشد. (مهمترین راهکارها برای افزایش لایک در اینستاگرام).

با ما در مدارنو همراه باشید تا برای شما مهمترین راهکارها برای افزایش لایک در اینستاگرام را توضیح بدهیم.

افزایش لایک

  1. استفاده از هشتگ‌های متناسب با پست

هشتگ گذاری در اینستاگرام یکی از مهمترین ابزار برای افزایش لایک میباشد. با استفاده از هشتگ گذاری مناسب پست شما در سرچ‌های هشتگ دیده می‌شود و امکان لایک خوردن آن بالا می‌رود. هشتگ مانند یک فیلتر عمل می‌کند که پست شما را در دسته‌ی مناسب قرار می‌دهد و افراد می‌توانند آن را مشاهده کنند. با رعایت این نکته شما حتی می‌توانید فالوور بیشتری هم کسب نمایید. با آپدیت‌های جدیدتر اینستاگرام هشتگ‌ها قابلیت فالو کردن دارند و اینستاگرام هوشمندانه‌تر در این مورد عمل می‌کند و پست‌های با هشتگ نامربوط را حذف می‌کند.

  1. پست کردن در ساعات مناسب

ساعت پست

پست گذاشتن اینستاگرام در ساعات مناسب

یکی از مهمترین موارد این است که شما پست خود را در ساعت شلوغی و بازدید بالای مردم در اینستاگرام بارگذاری کنید تا افراد بیشتری بتوانند آن را مشاهده کنند. اولین قدم برای این موضوع آن است که شما مخاطبان خود را بشناسید و سپس با توجه به شناختی که از آنان به دست می‌آورید این الگوریتم را پیدا کنید.

  1. بارگذاری عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت

کیفیت تصاویر

مخاطب امروز در اینستاگرام فرصت خیلی کمی برای دیدن یک پست و عکس می‌گذارد. اگر این تصویر از نظر کیفی و زیبایی چشم‌نواز نباشد، مخاطب به راحتی از آن عبور می‌کند و محتوای آن را بررسی نمی‌کند. همچنین دقت داشته باشید که سایز پست‌های شما هم متناسب با اپلیکیشن اینستاگرام باشد و نوشته‌های آن از بالا و کناره‌ها ناخوانا و مخدوش نباشد.

همه تصاویر پست‌های شما به صورت مربعی برش داده میشود. اندازه ایده آل برای پست های مربعی 1080 پیکسل در 1080 پیکسل با نسبت تصویر 1:1 است. برای پست های افقی، از تصویری با ابعاد 1080 پیکسل در 566 پیکسل با نسبت تصویر 1.91:1 استفاده کنید. اندازه تصاویر عمودی باید 1080 پیکسل در 1350 پیکسل با نسبت تصویر 4:5 باشد.

اندازه توصیه شده تمام صفحه برای استوری با اندازه 1080 پیکسل در 1920 پیکسل (نسبت تصویر 9:16) است. این هم برای عکس ها و هم برای فیلم ها صدق می کند. تصاویر به مدت پنج ثانیه نمایش داده می شوند و فیلم ها با افزایش 15 ثانیه ای نمایش داده می شوند.

  1. لایک کنید و نظر بدهید تا دیده بشوید

سعی کنید برای پست‌های مرتبط با صفحه‌ی خودتان نظر و کامنت بدهید تا پروفایل شما هم دیده شود. با این کار هم وارد تعامل با دیگران می‌شوید و همین که به دیده شدن اکانت خود کمک می‌کنید. باید این نکته را داشته باشید که اینستاگرام یک مسیر یک طرفه نیست و شما باید با دیگران در تعامل باشید تا بتوانید توجه آنان را هم به سمت خود جذب کنید. تعامل روزانه شما با دیگران باعث می‌شود اینستاگرام شما را به عنوان یک اکانت فعال و پویا شناسایی کند و پست‌های شما را هم با الگوریتم بهتر نشان بدهد.

  1. به طور مداوم و با برنامه تولید محتوا داشته باشید

اگر دنبال این هستید که پیج فعالی داشته باشید باید به طور مداوم محتوا تولید کنید. و متناسب با آن کسب و کار یا شاخصه‌ی پیج خودتان پست و استوری تولید کنید. تعداد آن بستگی به نوع کسب و کار پیج شما باشد، ممکن است شما روزی چند پست داشته باشید و یا اینکه شما هفتگی 5 پست داشته باشید. حتما آمار Insights اینستاگرام خود را بررسی کنید تا بتوانید یک برنامه دقیق و مناسب برای پیج خود تبیین کنید. در برنامه‌ی محتوایی خود حتما تنوع را هم مد نظر قرار دهید. علاوه بر محتوای فروش، انواع محتواهای مناسبتی، انگیزشی، آموزشی، پشت صحنه، تعاملی و… را تهیه کنید.

  1. کپشن نویسی

هیچ پستی را بدون کپشن رها نکنید، چرا که کپشن به شما این امکان را می‌دهد که مخاطب را به مسیر درست هدایت کنید و از آنان بخواهید در نظر دادن و تگ کردن دیگران و لایک کردن، مشارکت بکنند.

کپشن باعث می‌شود که پست شما به درستی درک شود و موضوع آن برای مخاطب جذاب باشد. این که شما کپشنی طولانی بنویسید یا کوتاه، به این مربوط است که لحن پیج شما چگونه است. سعی کنید در کپشن خود از جملات ساده و روان استفاده کنید تا مخاطب با شما همراه شود؛ حتما سعی کنید کپشن خود را با ایموجی‌ها و علایم نگارشی چشم نواز کنید تا مخاطب جذب آن شود.

  1. تگ کردن دیگران

با تگ کردن افراد مرتبط با آن پست و محتوا شما برای آنان احترام قائل می‌شوید و به نوعی با آنان دارید تعامل و ارتباط برقرار می‌کنید. همچنین در پست‌های خود از مخاطبان خود بخواهید که دیگران را زیر این پست تگ کنند. این رفتار باعث بیشتر دیده شدن و تعامل بهتر می‌شود و لایک بیشتری را به آن پست می‌دهد.

  1. مکان و لوکیشن خود را در پست مشخص کنید

هر پست در اینستاگرام قابلیت مشخص کردن مکان جغرافیایی و لوکشین را دارد. با تگ کردن لوکیشن پست شما در جستوجوی آن لوکیشن دسته بندی می‌شود و نمایش داده می‌شود و مثل هشتگ می‌تواند امکان دیده شدن را بالا ببرد.

 

اینستاگرام هرروزه با ایجاد آپدیت‌ها و تغییر الگوریتم‌ها سازوکار دیده شدن پست‌ها را تغییر می‌دهد. و نکته‌ی مهم دیگر این است که پیج شما چه نوع کسب و کاری است. برای اینکه بتوانید درست و منطقی در مسیر درست قدم بردارید. نیازمند مشاوره و تحقیق هستید. شما می‌توانید برای مشاوره با آژانس تبلیغاتی مدارنو در ارتباط باشید.

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است