Light Mode

اهمیت استفاده از اینستاگرام در کسب و کار

اهمیت اینستاگرام در کسب و کار:

اینترنت یکی از با نفوذ‌ترین تکنولوژی های ارتباطی است که همه ابعاد زندگی بشر را از جمله تجارت و کسب و کار تحت تاثیر قرار داده است، توسعه جوامع به ویژه جوامع جهان سوم یکی از مقولات مهمی است که اینترنت در کند شدن یا تسریع آن تاثیر اجتناب ناپذیری دارد.
امروزه به علت استفاده‌ی روزمره مردم از اینترنت و حضور داشتن در فضاهای مجازی داشتن یک وبسایت باعث افزایش اعتبار و پیشرفت تجارت می‌شود، به طور کلی اینترنت مزایای خوبی برای ارتباطات تجاری فراهم می‌کند و آسان‌ترین راه برای ارتباط با مشتری است. بنابراین می‌توان گفت پیشرفت یک تجارت در دنیای امروز بدون اینترنت کاری غیرممکن است.
اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها محسوب می‌شود که شما به راحتی میتوانید از آن درجهت پیشرفت کار خود استفاده کنید.

شما میتوانید با اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام آشنا شوید.

3 دلیل مهم درخصوص اهمیت استفاده از اینستاگرام در کسب و کار شامل:

1:افراد بسیاری از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛

طبق آمار حدود 24 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند یعنی تقربیا 30درصد از جمعیت ایران.
با این شرایط شما به تعداد افراد حاضر در اینستاگرام می توانید جامعه مشتریان داشته باشید و مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

2.عدم محدودیت زمانی و مکانی؛

کسب و کار در دنیای واقعی محدودیت هایی دارد، در واقع موقعیت جغرافیایی و محدودیت ارتباط با مشتریان، تعطیلی کسب و کار در شب‌ها و… که شما با استفاده از اینستاگرام می‌توانید در تمام‌ ساعات شبانه‌روز و بدون توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی از سراسر دنیا افرادی را به سوی کسب و کارتان جلب نمایید.

3.می‌توانید رقبای خود را رصد کنید؛

شما می‌توانید با بررسی پیج های رقبای خود نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و می‌توانید از اطلاعاتی که آنها برای جمع‌آوری استراتژی خود تعریف می‌کنند استفاده کنید.
امروزه اینستاگرام به یکی از پلتفرم‌های اصلی مورد استفاده در کمپین‌های بازاریابی تبدیل شده است.
این شبکه اجتماعی در طول چند سال گذشته، رشد قابل توجهی را تجربه کرده و با افزودن ویژگی‌ها و امکانات جدید و جالب، برای کاربران عادی و به خصوص برای صاحبان کسب‌وکار ارزشمندتر و سودمندتر شده است. این ارزش و سودآوری با گذشت زمان برای کسب‌وکارهای مختلف اثبات شده و لذا بسیاری از کسب‌وکارهای جدید و باسابقه به بازاریابی از طریق اینستاگرام روی آورده‌اند.

بازاریابی در اینستاگرام اصولی دارد که برای بهره‌بری از این موضوع باید آنها را رعایت کرد:

۱. یک حساب کاربری، تجاری یا بیزنسی ایجاد کنید.
۲. یک استراتژی هدفمند و آینده دار برای بازاریابی در اینستاگرام تدوین کنید.
۳. بهینه سازی پروفایل را در اولویت قرار دهید.
۴. شروع به اشتراک گذاری محتوا کنید.

در این مرحله ابتدا یک درون مایه مناسب برای محتوا خود انتخاب کنید و از پست های جذاب و متناسب استفاده کنید یکی از استراتژی‌های بازاریابی در اینستاگرام، طراحی جذاب پیج است. با صرف نظر از استراتژی محتوا، ظاهر کلی صفحه اینستاگرام شما، تاثیر چشم‌گیری در جذب مخاطب خواهد داشت. در صورتی که بتوانید طراحی پیج اینستاگرام خود را حرفه‌ای انجام دهید، دنبال کنندگان بیشتری به خود جذب خواهید کرد.
صفحه اینستاگرام شما در واقع به منزله ویترین کسب و کار شما می‌باشد و همان طور که در فروشگاه‌های سنتی، ویترین سبب جذب مشتری می‌شود، در کسب و کارهای اینستاگرامی نیز همین قاعده برقرار است. چنانچه بتوانید کاربر را در نگاه اول به پیج خود جذب کنید، یکی از مراحل موفقیت بازاریابی اینستاگرامی خود را طی کرده‌اید.
طراحی پیج، در واقع نوعی چیدمان است و معمولا با در نظر گرفتن هارمونی رنگ، موضوع پست و الگوی رفتاری صفحه، انجام می‌شود. در واقع این کار سبب نظم بخشیدن و آرایش پیج میشود. طراحی زیبا و چشم نواز صفحات، علاوه بر ارائه موضوع و انتقال محتوا، به گسترش کسب و کار نیز، کمک شایانی خواهد کرد.
برای پست‌های خود عکس های جالب و باکیفیت بگیرید و از اپلیکیشن های ادیت عکس استفاده کنید.
تاثیر کپشن‌های جذاب را فراموش نکنید.
به منظور موفقیت در کسب و کار باید استراتژی‌های صحیحی تعیین کنیم تا بتوانیم ابتدا بقا و سپس توسعه خود را تضمین کنیم.

استراتژی چیست؟

به زبان ساده استراتژی اون مسیری هست که برای رسیدن به اهداف باید طی کنید. در استراتژی باید به مزیت رقابتی توجه داشته باشیم تا در کسب و کار خود متمایز از دیگران رفتار کنیم.
طی کردن این مراحل به درستی کار آسانی نیست و هر کدام از اینها به یک فرد متخصص نیاز داره تا به بهترین نحو انجام شود ما در مدارنو با تیم حرفه‌ای به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مسیر را در کسب و کار خود پیش بگیرید.

پیشنهاد میشود که با مهمترین راهکارها برای افزایش لایک در اینستاگرام آشنا شوید

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

You must be وارد شوید برای ارسال نظر