Light Mode

بررسی کمپین‌های تبلیغاتی هالووین

دسترسی سریع

امروزه برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی در مناسبت‌های مختلف سال شکل و بویی متفاوت‌تر به خود گرفته، دیگر از شکل ساده و یک طرفه‌ خارج شده که سعی‌شان بر این بود با ایجاد پیام با اعلام حضور مداوم در ذهن مخاطب ثبت شوند. امروزه سعی دارند برند خود را در دل آن مناسبت جای دهند تا بخشی از فرهنگ و سبک زندگی مشتریان خود شوند.
هالووین یکی از اتفاقات مهمی است در آن برندهای مختلف و معتبر کمپین‌های جذابی را برگزار کرده‌اند. در این مطلب ما به بررسی کمپین‌های چند لرند مختلف پرداخته‌ایم.

 

کمپین M&M

برند ام‌ اند ام با ایجاد کمپین داستان‌های تعاملی باعث ایجاد چالش در مخاطب و تعامل و شرکت کردن آنان در کمپین خود شده بود.
برند ام اند در فضاهای مجازی (فیسبوک، توییتر، ایسنتاگرام) در ماه اکتبر که به هالووین منتهی می‌شود، کمپینی راه اندازی کرد. در این کمپین هر هفته یک بخش از داستانی دنباله‌دار که درباره ارواح است، را تعریف می‌کردند. هر قسمت می‌تواند دو پایان انتخابی داشته باشد که مخاطبان با رای دادن می‌توانند آن را انتخاب کنند که این قسمت چگونه پایان بیابد. این کمپین تلفیقی از بهترین راهکارهای تولید محتوا و بازاریابی است: یک داستان پویا، یک ویدیو قانع کننده، و ایجاد درگیری و شرکت کردن شخصی مخاطبان در این کمپین.

کمپین هالووین crest

کمپین‌های تبلیغاتی هالووین

بچه‌ها، آب‌نبات و دندان‌های کرم خورده! این خیلی سخت نیست که وقتی این حجم از آبنبات در هالووین خورده می‌شود، کمپین متناسب با خمیر دندان را حدس بزنید. در این کمپین برند crest با استفاده از لغت safe توانسته‌اند کمپین جذابی را طراحی کنند. کلمه‌ی safe به دو معنای “محفظه‌ی امن” و “سلامتی” است. آنها تعداد محدودی جعبه شکلات طراحی کردند. آنها مسابقه‌ای طراحی کرده بودند و به برندگان آن این بسته‌های شکلات را اهدا می‌کردند. در این مسابقه می‌بایست شرکت کننندگان در ایسنتاگرام خود پست می‌گذاشتند که چرا آنها خمیردندان کرست را دوست دارند و چرا می‌خواهند بسته‌ی مخصوص آبنبات را داشته باشند. و البته با هشتگ‌های مربوط به این پست. مهمترین نکته این کمپین همسان سازی محصول خود با المان‌های جشن‌ها و مراسم‌های فرهنگی و ریشه دار است که خود محصول شما را می‌تواند تبدیل به یکی از المان‌های فرهنگی بکند.

 

کمپین لگو، جنگ استاروارز و دیزنی پلاس

همکاری برندهای مختلف باهمدیگر همیشه نتایج خاصی را در بر داشته مخصوصا وقتی که سه برند مهم با هم دیگر کار کرده باشند. در هالووین این اتفاق رخ داد و برندهای لگو، دیزنی پلاس و جنگ ستارگان با هم دیگر یک ویدیو داستانی ترسناک مخصوص را ارائه کردند. در این فیلم با تم شبح و ترس قصه‌های کوتاه و جذابی با استفاده از کاراکترهای محبوب جنگ ستارگان بیان کرده بودند. همینطور که می‌بینید سه برند معروف جهانی می‌توانند هرکدام با همکاری یکدیگر بتوانند از پتانسیل‌های هالووین استفاده کنند تا بتوانند برندهای خود را در ذهن مخاطبان خود ماندگار کنند.

 

کمپین برگر کینگ

کمپین‌های تبلیغاتی هالووین

یکی از محتواهای تولید شده درباره‌ی هالووین کمپین برگر کینگ بوده است که با ایده‌ای خلاقانه آن را اجرا کردند. این کمپین طوری طراحی شده که مخاطبان در آن حضوری فعالانه با لباس‌های مخصوص دلقک‌های هالووین داشته باشند.

در این کمپین برگر کینگ به 500 نفر از اولین مراجعانی که در هالووین لباس دلقک پوشیده باشند برگر مخصوص خود را به صورت رایگان عرضه می‌کند. این کمپین در فضای یوتوب ارائه شد و با هشتگ #scaryclownnight شناخته شد.   این کمپین تلفیقی از دلقک و فضای هالووین را ارائه می‌کرد که با شعار ما برگر خودمون رو می‌خوایم بر سر زبان‌ها افتاد.

کمپین تبلیغاتی Heinz

کمپین‌های تبلیغاتی هالووین

همه‌ی ما از کودکی از سس کچاب به عنوان خون مصنوعی استفاده کرده‌ایم. این نکته در هالووین که استفاده از گریم‌های ترسناک و خون آلود مرسوم است یکی از بهترین فرصت ها را در اختیار برند Heinz قرار داده است تا بتواند برای هالووین کمپین خود را طراحی کند. در این کمپین برند Heinz تعداد مشخصی سس کچاب را طراحی کرده بود که رنگ و ظاهر آن شبیه خون بوده است و به نام گوجه خونین به بازار ارائه کرده بود. با همان طعم دوست داشتنی ولی با ظاهر و بسته بندی متناسب هالووین. این سس ها در همان مغازه‌های مخصوص لس آنجلس ارائه می‌شد که وسایل هالووین و خون مصنوعی ارائه می‌کردند. آنها همچنین از مشتریان خود می‌خواستند که در شبکه‌های اجتماعی عکس‌های خود را که با این کچاب خونین گرفته‌اند به اشتراک بگذارند.

 

دیور و مدلباس با چاشنی هالووین

کمپین‌های تبلیغاتی هالووین
اگر شما فکر می‌کنید که هالووین مختص کودکان است که شکلات و آبنبات جمع می‌کنند، پس شما قسمت مهمی از زیبایی هالووین را از دست داده اید. حتی برند دیور هم با ایجاد
کمپین به حال و هوای شبح‌وار هالووین پرداخته. در این کمپین با حضور بلا حدید به این موضوع پرداخته‌‌اند که برای هالووین چگونه خود را آرایش کنیم. این مطلب با عنوان “به چه نحو” تحت یک ویدیوی آرایشی در شبکه‌های اجتماعی عرضه شد و با هشتگ #DiorMakeupHalloween در شبکه‌های اجتماعی دیده شد. این محتوا توانست در هالووین مخاطبان هدف خود را پیدا کند.

پیشنهاد می‌شود از مقالات زیر برای افزایش آگاهی استفاده کنید

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است