Light Mode

برند امگا و المپیک 2020 توکیو

دسترسی سریع

شما هم حتما مثل ما بعد از دیدن این تبلیغ شگفت زده شدید، و لب به تحسین باز کردید! اما به نظر شما چرا یک برند غیر ورزشی (برند امگا) باید پیوند خودش را با المپیک بیان کند؟ چرا برندهای ورزشی مثل نایکی (Nike) و آدیداس (adidas) این کار را نکردند؟! یا چرا برندهای معتبر دیگر غیر ورزشی؟

مهمترین دلیل این است که ساعت امگا تنها برند ساعتی است که از المپیک 1932 تا کنون در این مسابقات استفاده می‌شود. همچنین این برند برای المپیک‌های زمستانی 2010 ونکوور و تابستانی 2016 ریو هم ویدیوهایی به همین سبک تهیه کرده است.

نکته مهم

اما نکته‌ مهمی که باعث شده که اینگونه بتواند از نظر احساسی با مخاطب ارتباط برقرار کند، این تلفیق و پیوند میان فرهنگ ژاپن و المپیک با ساعت می‌باشد. این کار توانسته این تبلیغ را از سطح یک اثر تجاری به یک اثر هنری ارتقا دهد.

همیشه سنن فرهنگی در دل خود بیانگر ظرافت‌های فرهنگی و طبیعی و ریشه‌های تاریخی آن ملت می باشد. مثل شکوفه‌های گیلاس(ساکورا) که یکی از زیبایی‌های منحصر به فرد ژاپن است و یا ماهی کوی با آن رنگ‌های جذاب تزیینی که حس زیبایی و زنده بودن را به انسان منتقل می‌کنند و یا کوه فوجی همچون سمبلی از ژاپن در اکثر فیلم‌ها و انیمه‌ها دیده‌ایم که گویا حس اقتدار و صبوری را منتقل می‌کند. و یا اینکه امتداد شیرجه‌ای در دریا به قطارهای تندروی شهری ژاپن می‌رسد. حسی از پیشرفت و تعامل با طبیعت به انسان را می‌دهد که این قطار همچون رگ در بدنه‌ی بزرگ شهر باعث ادامه حیات است. و همینطور لباس کیمونو سنتی ژاپنی با رقص سنتی آنان نشان از سرزندگی و پویایی سنن در دل روزگار مدرن است.
از طرف دیگر هم همیشه ساعت‌های مچی به ظرافت ساخت‌شان و دقیق بودن‌شان در جزییات معتبر می‌باشند که باعث می‌شوند فراتر از یک اثر وسیله نشان دهنده زمان باشند و کارکرد تزیینی هم دارند. پیوند این عناصر با موسیقی Dreams فضای احساسی را به سمت محقق شدن رویاها می‌برد.

پیشنهاد می‌شود از مقالات زیر برای افزایش آگاهی استفاده کنید

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است