Light Mode

تاثیر عکاسی بر کسب و کار

دسترسی سریع

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

تاثیر عکاسی بر کسب و کار شما چیست؟ همانطور که از نام آن پیداست، عکاسی تبلیغاتی به معنی عکس‌هایی است که با اهداف تبلیغاتی گرفته می‌شوند. عکس‌های تبلیغاتی در مکان‌های زیادی مانند بروشورهای تبلیغاتی، بنرهای شهری، منو غذا و فضاهای مشابهی که نیاز به تقویت متن وجود دارد، استفاده می‌شوند. عکاسی تبلیغاتی برای معرفی و فروش یک محصول به کار می‌رود و روش‌های زیادی برای استفاده بهینه از عکس‌های گرفته شده در انواع تبلیغات وجود دارد. عکاسی تبلیغاتی زمینه گسترده‌ای برای فعالیت است که امکان فعالیت در آن برای عکاسان سنتی و مدرن وجود دارد.

اما مهمترین عرصه و طریق در تبلیغات بدون شک عکاسی است که زمینه های مختلفی از آن سرچشمه می‌گیرد. به عنوان مثال بروشوری موثرتر است که در آن عکس های زیبا و بهتری وجود داشته باشد. یک تبلیغ در روزنامه زمانی جذاب خواهد بود که عکس برازنده‌ای از محصول خاص چاپ شده باشد. پس با این اوصاف عکاسی مهمترین روش موثر در تبلیغات است.

زمانی که ما فن و هنر عکاسی را با یکدیگر برای معرفی محصولی به کار می بریم، به این زمینه عکاسی تبلیغاتی می‌گویند. -البته همین محصول باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد که بعدا توضیح می‌دهیم- هدف نهایی در عکاسی تبلیغاتی ایجاد رغبت است.

سرعت انتقال پیام در عکس تبلیغاتی(تاثیر عکاسی در کسب و کار شما)

در عکاسی تبلیغاتی سرعت انتقال پیام، امتیاز بصری و تبلیغاتی ایجاد می‌کند. باید تصور کرد هر دقیقه‌ای که تبلیغ و توضیح شما درباره کسب و کارتان دیرتر انجام شود و یا بیخودی طولانی شود یک مشتری را از دست داده‌اید. چه بسا در همان فاصله شرکت دیگری مشتری فرضی شما را به اندازه نگاه کردن یک عکس با رنگ و لعابی بهتر از آن خود کند.

معجزه هنرهای تجسمی و عکاسی در تبلیغات و برندینگ این است. که به ساده‌ترین و کامل ترین حالت ممکن، مفهوم تبلیغ را به ذهن مخاطب می‌رساند. با این وجود، اینکه عکاسی اولین عنصر تبلیغات تصویریست که بر کسی پوشیده نیست.

ویژگی‌های یک عکس تبلیغاتی خوب

در کل می‌توان این ویژگی‌ها را به این صورت شمرد:

  • شناخت جامعه و محیطی که عکس قرار است در آن جا پخش شود: عکاس می‌بایست جامعه و محیطی را که قرار است عکس او در آن جا پخش شود کاملا بشناسد و با آداب و رسوم و اعتقادات آن ها آَشنایی داشته باشد. مثلا عکسی که برای یک جامعه‌ی مذهبی گرفته می‌شود باید کاملا متفاوت باشد با عکسی که برای جامعه‌ای غیرمذهبی گرفته می‌شود.
  • روان شناختی افراد و شناخت تاثیر عوامل مختلف بر ذهن آن‌ها: عکاس بعد از شناخت محیطی که برای آن عکاسی می‌کند باید بداند که چه مفاهیمی چه تاثیرات بر ذهن افراد آن جامعه به جا می‌گذارد. مثلا تاثیر رنگی خاص یا یک عنصر خاص که مردم آن جامعه به آن اعتقاد دارند.
  • استفاده از خلاقیت و نو آوری در راستای تفهیم ویژگی‌ها: عکاس برای این که بتواند مخاطب را بیشتر جذب و ترغیب کند باید نوآوری داشته باشد. استفاده از خلاقیت و نوآوری که خارج از عادت باشد مخاطب را بیشتر جذب می‌کند.

مثلا برای نشان دادن استقامت یک کف پوش می توان از آن به صورت ساده عکاسی کرد و می تواند مثلا نشان داد که چکشی محکم به آن ضربه وارد کرده و کف پوش ایرادی نکرده است.

معرفی ویژگی‌های محصول: عکس می‌بایست تمامی ویژگی‌های محصول را ارائه کند حال در یک قاب یا به صورت مجموعه عکس.

تاثیر تصاویر تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر مردم با تلفن‌های هوشمند و تبلت های متنوع، سر خود را با اینترنت گرم می‌کنند. اگر در صفحه‌های اجتماعی از کسب و کار خودتان حرف می‌زنید و یا حتی صفحه مخصوص خود را ایجاد کرده‌اید بدانید که تاثیر تصاویر تبلیغاتی بیشتر از فیلم است. عکس ها بهتر و راحت تر از یک فیلم کوتاه لود می‌شوند. در نتیجه میزان قابل توجهی از مخاطبان را در بر خواهد داشت. اگر در صفحه‌های اجتماعی از کسب و کار خودتان حرف می‌زنید و یا حتی صفحه مخصوص خود را ایجاد کرده‌اید. بدانید که تاثیر تصاویر تبلیغاتی بیشتر از فیلم است. همچنین امکان به نمایش گذاشتن همان عکس‌ها در قالب بیبوردها، تابلوها و تراکت‌های تبلیغاتی راحت‌تر از نمایش فیلم‌های تبلیغاتی است.

جذابیت‌های عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی شاخه بسیار جذابی از عکاسی است به شرط آنکه عکاس بتواند تفکر و سلایق خود را در عکس بگنجاند. اگر با حوزه‌های دیگر عکاسی مقایسه کنیم می‌بینیم. که تقریباً در هیچ یک از شاخه‌های عکاسی به اندازه عکاسی تبلیغاتی نظرات سفارش دهنده در کار دخیل نیست. با توجه به این نکته مهم به عقیده من عکاسانی می‌توانند از کار خود لذت ببرند که عقاید کارفرما را در ذهن خود به دقت آنالیز کنند. نقاط ضعف و قوت نظرات وی را بررسی نمایند و با توجه به هدف نهایی کار، بعد از تصمیم گیری صحیح با استفاده از زبان تفاهم آمیز، تا حد امکان تفکر و سلیقه خود را به وی منتقل کنند و بعد از جلب موافقت وی عکسی بگیرند که ناشی از برآیند تفکرات کارشناسانه و نگاه زیبا شناسانه باشد.

عوامل تعیین کننده قیمت

در بحث عکاسی تبلیغاتی ابتدا باید نیاز کارفرما بررسی شود و سپس هم شرایط کسب و کار را مد نظر قرار  داد. تا بتوان بهترین ایده‌های ممکن متناسب با آن استفاده کرد. ضمنا بر همین اساس تجهیزات مورد استفاده و روزهای کاری در این موارد مهم هستند. ممکن است برای ثبت یک فریم ساعت‌ها صرف چیدمان آن صرف شود. تازه بعد از فشردن دکمه‌ی شاتر نیمی از مسیر طی شده، چرا که نیمی از مسیر در ادیت و ویرایش عکس است.

آژانس تبلیغاتی مدارِنو با مشاوره دقیق کسب و کار شما همیشه بهترین پیشنهاد را برای شما ارائه می‌دهد و با حضور بهترین تیم عکاسی تصاویر ماندگاری از کسب و کار شما در اذهان مخاطبین ثبت می‌کند.

پیشنهاد می‌شود از مقالات زیر برای افزایش آگاهی استفاده کنید

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است