Light Mode

مزایا و معایب خرید اینترنتی چیست؟ + ویدیو

دسترسی سریع

 

امروزه با توجه به رشد تکنولوژی خیلی از کسب و کارها علاوه بر فروش سنتی، سعی دارند که علاوه بر تبلیغات در فضای اینترنت، فروش اینترنتی کسب و کار خود را هم راه‌اندازی کنند. در این مبحث می‌خواهیم مزایا و معایب خرید اینترنتی را بررسی کنیم.

مزایای خرید اینترنتی:

آسودگی:

بزرگترین مزیت خرید اینترنتی راحت بودن فرآیند خرید است و شما هر موقع و هرجا که راحت باشید، می‌توانید. به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته می‌توانید خرید کنید. دسترسی شما در خرید اینترنتی بسیار گسترده است و این باعث می‌شود شما با خیالی آسوده بتوانید خرید خود را انجام دهید.

قیمت‌های بهتر:

مزیت دیگر خرید اینترنتی، این است که قیمت‌های ارزانتری در دسترس شماست، چرا که محصولات مستقیما از فروشنده یا تولید کننده به دست شما می‌رسد. و علاوه بر آن شما این امکان را هم در اختیار دارید که قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید. همچنین بسیاری از سایت‌های فروش آنلاین تخفیف‌های ویژه خود را دارند.

تنوع بیشتر:

وسعت انتخاب در خرید آنلاین می‌تواند شما را دچار شگفتی کند. شما می‌توانید از جدیدترین اجناس بازار دیدن کنید، بدون اینکه مبلغی برای رفت و آمد هزینه بکنید.

مقایسه راحت‌تر قیمت‌ها:

مقایسه و تحقیق درباره‌ی قیمت‌ها و محصولات و بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است و همینطور شما می‌توانید نظرات کاربران درباره‌ی محصول و کیفیت آن را بررسی کنید.

 

تا اینجای کار فواید این نوع خرید کردن را ذکر کردیم و از اینجا به بعد می‌خواهیم چند تا از معایبی که ممکن است در خرید اینترنتی وجود داشته باشد را بررسی کنیم:

معایب خرید اینترنتی:

تاثیرات مخرب بر محیط زیست:

برای ارسال هر بسته خریدی که صورت می‌گیرد، محصول شما در تعداد زیادی لایه‌های پلاستیکی و کارتن قرار می‌گیرد تا به دست شما برسد. همین مساله باعث تولید زباله می‌شود و حتی اگر شما این زباله‌ها را بازیافت کنید باز هم زباله‌ای غیرضروری تولید کرده‌اید و این برای محیط زیست مطلوب نیست.

مشکلات حمل و نقل و ارسال کالا:

از بزرگترین و بهترین فروشگاه‌های آنلاین تا خرده فروش‌های کوچک‌تر و نوپا همگی ممکن است روز بدی را داشته باشند که در ارائه خدماتشان اختلال ایجاد شود. پس هیچ راهی وجود ندارد که بتوان صددرصد مطمئن شد تا بسته‌ی شما به موقع به دستتان برسد، مگر آنکه خودتان از فروشگاه تهیه کنید.

خطر کلاهبرداری:

در خرید اینترنتی این خطر بالقوه همیشه وجود دارد که از شماره کارت شما کلاه برداری شود، محصول تقلبی به دستتان برسد، هک شوید، هویت شما دزدیده شود، وبسایت تقلبی و این دست از کلاهبرداری‌های رایجی که جریان دارد.

 

در این جا ما تعدادی از مزایا و معایب خرید اینترنتی را برشمردیم. همینطور شما می‌تونید برای اینکه اطلاعات و موارد کامل‌تری رو در این باره به دست بیارید این ویدیو رو تماشا کنید که توسط تیم مدارنو ترجمه شده است.

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است