Light Mode

اهمیت وبسایت در کسب و کار

دسترسی سریع

اهمیت وبسایت در کسب و کار

امروزه طبق آمار به دست آمده، 2 درصد از سهم خرده فروشی در کشور از طریق سرویس‌های آنلاین انجام می‌شود در نتیجه شما باید اهمیت وبسایت در کسب و کار خود را بدانید.
ما در این مقاله قصد داریم سوالات شما را که در رابطه با اهمیت وبسایت در  کسب و کار شما را پاسخ دهیم و شما را بیشتر با کسب و کارهای دیجیتال آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا با یک آمار کلی از دنیای دیجیتال بحث خود را شروع کنیم.
31 هزار سرویس آنلاین در اینستاگرام، تلگرام و سایت ثبت شده است (معتبر و غیرمعتبر)
یکی از دلایلی که باعث شاهد افزایش فروش آنلاین در سال های اخیر نبوده ایم این بود که مردم بیشتر تمایل به خرید فیزیکی دارند تا آنلاین.
سهم ایران از فروش آنلاین و کسب و کارهای دیجیتال از سایر کشورها کمتر میباشد. پس میتوان نتیجه گرفت که هنوز کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال در ایران نوپا میباشد و جای پیشرفت دارد.

کسب و کارهای دیجیتال

و اما پس از شیوع ویروس کرونا که تحول بزرگی در عرصه دیجیتال و تکنولوژی ایجاد شد شاهد رشد چندین صدبرابری فروش آنلاین بودیم.
ویروس کرونا باعث شد مردم با کسب و کارهای دیجیتال کار کنند و با آنها آشنا شدند. به دلیل این بیماری مردم تمایلی به خرید فیزیکی نداشتند و همین تمایل باعث شد که به کسب و کار دیجیتال رو بیاورند.
پس از شیوع ویروس کرونا میزان تراکنش‌های اینترنتی 284درصد و از نظر تعداد 52درصد نسبت به سال قبل رشد کرده است.
این بیماری باعث رشد درصد بالایی در بسیاری از کسب و کارها شد.
کسب و کارهای آنلاین شامل فضای مجازی هم میشود مانند تلگرام، اینستاگرام و… اما این نوع کسب و کارهای عمر خیلی کمی دارند و رقابت در این حوزه زیاد است و مردم به این فضاها اعتماد کاملی ندارند و روز به روز اپلیکشن های بیشتری اضافه می‌شود.
پس اگر در اینستاگرام یا تلگرام برای خود کسب و کاری دارید حتما به فکر ارتقای کسب وکار خود باشید. برای ارتقای کسب و کار خود نیاز به یک وبسایت دارید.
شما در اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین نیاز به یک سایت معتبر دارید که شامل یک دامنه و هاست میباشد و با طراحی ui  و  ux میتوانید فروشگاه خود را اختصاصی کنید و از دیگران متمایز بشوید.
با تحقیقاتی که انجام شد مطمئنم شما هم اگر صاحب کسب و کار باشید الان میخواهید که به آنلاین تغییر بدهید. و یا اگر هیچ کسب و کاری ندارید مطمئنا میخواهید به صورت آنلاین شروع کنید.
در ادامه به پاسخ هر یک از سوالات شما در رابطه با اهمیت وبسایت در کسب و کار پاسخ میدهیم….با ما همراه باشید….

تاثیر وب‌سایت در فروش؟ آیا با راه اندازی یک وبسایت و فروشگاه آنلاین میتوانم فروش خود را چندبرابر کنم؟ چگونه؟

قاطعانه می‌توان گفت راه‌ اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه خود یا راه اندازی یک وبسایت برای معرفی کسب و کار خود می‌تواند فروش شما را چندین برابر و باعث برند شدن کسب و کار شما شود. معتبرترین دلیل که میتوان برای افزایش فروش شما با یک وب سایت گفت این است که مردم راحت طلب هستند و راحتی و تنوع محصولات برایشان مهم است و البته دسترسی در تمام لحظات یکی از دلایل دیگر مییاشد.
شما با طراحی یک وب سایت این امکان را به مشتریان خود میدهید که در هر مکان و هر زمانی بتوانند از شما خرید و از محصولات شما دیدن کنند. این کار باعث میشود که اگر مشتری شما آن محصول را نیاز هم نداشته باشد به صورت ناخودآگاه آن محصول را خرید میکند یا بخواهیم به طور دیگر نگاه کنیم این است که مردم نیاز دارند ولی نمیدانند چه چیزی و یا چه محصولی میتواند نیاز آنها را برطرف کند. شما با طراحی یک وبسایت میتوانید تمام این دسترسی ها را به مشتری خود بدهید و مشتری شما میتواند نیاز خود را به راحت ترین شکل برطرف کند.
طیق گزارشاتی که در بالا آوردیم دیدید که بعد از شیوع ویروس کرونا مردم بیشتر به سمت دنیای دیجیتال روی آورده اند و همین باعث شناخته شدن خریدهای آنلاین در ایران شد.

سوال بعدی که فکر خیلی از کارآفرینان و کسانی که میخواهند کسب و کاری را شروع کنند و یا از بستر سنتی به دیجیتال ببرند این است که رقابت در دنیای بر خط چگونه است؟ آیا اصلا رقابتی وجود دارد؟ اگر وجود دارد آیا میتوان رقابت کرد؟ میزان سختی رقابت چقدر میباشد؟

در جواب به این سوال باید بگویم که شما اولین نفری نیستید که به دنیای دیجیتال و فروش آنلاین ملحق میشوید و البته آخرین نفر هم نیستید. پس میزان رقابت بالا میباشد و زمانبر. برای رقابت در فضای دیجیتال نیاز به دانش و تجربه کافی میباشد. برترین نکته ای که در زمینه رقابت وجود دارد سئوی وبسایت شما میباشد که شما  آنالیز و تحلیل رقبا، ارتقای محتوای سایت و بهینه سازی مکرر سایت میتوانید به بالاترین سطح برسید. اگر صاحب کسب و کاری باشید باید با رقابت کردن در فروش بیشتر و جذب مشتری بیشتر آشنا باشید، پس بدانید که رقابت در فضای دیجیتال هم برای همینکار انجام میشود و هدف اصلی ما فروش بیشتر و جذب مشتری بیشتر و البته مشتری واقعی میباشد.(مهترین دلیل برای اهمیت وبسایت در کسب و کار شما سئو و رتبه در گوگل میباشد)

سوال بعدی این است که شما هیچ تخصصی در زمینه طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ندارید و نمیدانید از کجا شروع کنید و چگونه به افراد متخصص در این زمینه اعتماد کنید و چگونه مطمئن شوید که بعداز راه اندازی به طور مثال فروشگاه اینترنتی خدمات پشتیبانی میدهند یا خیر؟ آیا برای پشتیبانی باید مبلغ جدا پرداخت کرد؟ اصلا پشتیبانی تا کی هستش؟

خب در جواب به این سوال باید گفت که پشتیبانی را اکثرا شرکت ها میدهند و اشخاص حقوقی در قبال سایت شما هیچ مسئولیتی قبول نخواهند کرد. در بیشتر مواقع پشتیبانی هزینه زیادی ندارد و شاید بین 10 الی 20 درصد مبلغ قرار داد بابت پشتیبانی یک ساله دریافت میشود.
پشتیبانی برای رفع خطاها و باگ ها از وبسایت شما میباشد و پیشنهاد ما این است که حتما در قراردادها پشتیبانی را جدی بگیرید و سعی کنید. با شرکتهایی وارد قرارداد بشید که از پشتیبانی حمایت میکنند. و البته نیازی به تخصص برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نمیباشد و اگر میخواهید فروشگاه استانداردی داشته باشید حتما با افراد متخصص در زمینه طراحی سایت و سئو مشورت کنید و البته میتوانید برای اطلاعات بیشتر با مدارنو در تماس باشید (کار را به کاردان بسپارید)

من ایده یک کسب و کاری رو دارم و با سرمایه ای که دارم نمیتونم به صورت سنتی شروع کنم و تا اونجایی که میدونم راه اندازی کسب و کار آنلاین به میزان سرمایه کمی نیاز دارد ولی من نمیدونم از کجا باید شروع کنم؟

راه اندازی کسب و کار در بستر وب هزینه خیلی کمی دارد و قابل مقایسه با هزینه های راه اندازی کسب و کار به صورت سنتی نمیباشد. و البته اگر ایده ای دارید و نمیدونید برای محقق کردن ایده‌تان به چه میزان سرمایه نیاز است میتوانید با شرکت مدارنو پیام بدهید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته و راهنماییتان کنند.

سوال بعدی که اگر شما صاحب کسب و کار سنتی باشید فکرتان را مشغول میکند این است که آیا راه اندازی یک فروشگاه آنلاین و دیجیتال به فروش حضوری کسب و کارم صدمه میزند یا باعث رشد کسب و کار حضوریم هم میشود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که فروش آنلاین شما هیچ صدمه ای به فروش حضوری شما وارد نمیکند و فقط فروش آنلاین باعث میشود تا مشتریان شما گسترش پیدا کنند و منطقه فروش شما وسیعتر میشود. پس نتیجه میگیریم که فروش انلاین باعث گسترش فروش حضوری شما میشود زیرا افرادی که از شما خرید نکرده اند و از مزایای محصولات شما استفاده نکرده اند با خرید اینترنتی از این مزایا برخوردار میشوند و اگر در ناحیه فروشگاه شما باشند به احتمال زیاد خرید حضوری هم داشته باشند.

راه اندازی یک وبسایت از لحاظ اقتصادی چگونه میباشد؟

با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی ایران میتوان از مزایای زیر بهره برد:

  • معرفی و ارائه کامل محصولات به بازدیدکنندگان و مشتریان
  • امکان فراهم کردن قابلیت خرید اینترنتی در سایت
  • متمایز بودن نسبت به سایر رقبای موجود
  • تضمین پایدار بودن کسب و کار و حضور دائم در اینترنت
  • شناخته شدن بیشتر در سایر شهرها
  • جذب مشتریان جدید و کسب اعتماد

به این موضوع هم باید توجه داشت که با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان ایران شاید برای شما صرف اقتصادی نداشته باشد. که هزینه ای برای طراحی سایت و تبلیغات کسب و کارتون انجام بدید چرا که احتمال این رو میدید که بازار اقتصادی ایران ضعیف هست و مشتریان بسیار کمی وجود دارند اما با بررسی دقیق تر و جامع و سوال کردن از افراد و کسب و کارهای مختلف میتوانید متوجه این نکته شوید که داشتن یک سایت حتی در بدترین شرایط اقتصادی هم برای شما سودآور هستش به این دلیل که امروزه افراد کالاهای موردنیاز خود را اول از همه در اینترنت جستجو میکنند و مشخصات و قیمت کالای مربوطه رو پیدا میکنند و سپس اقدام به خرید میکنند ، حال شما میتوانید یکی از کسب و کارهایی باشید که به صورت آنلاین هم در دنیای اینترنت حضور داشته باشید و بتوانید مشتریان مربوطه خود را پیدا کنید.

برترین و مهمترین مزیتهای یک وبسایت برای کسب و کارم چیست؟(اهمیت وبسایت در کسب و کار من)

این سوال گرچه تکراری میباشد ولی تیم تبلیغاتی مدارنو شاهد هستند که یک مشتری بیش از ده بار مزایای خدماتی که ما قرار است برایشان انجام بدهیم را میپرسند. حالا دوباره به صورت کامل در مورد مزایای یک وب سایت در کسب و کار شما توضیح خواهیم داد.

  • یکی از مزیت ها فروش و سود بیشتر بدون نیاز به سرمایه زیاد میباشد.
  • ریسک پایین برای کسانی که میخواهند تازه کسب و کار خود را شروع کنند. به این دلیل که اگر فروش شما افت کرد سرمایه زیادی از بین نرفته است و میتوانید به راحتی وب سایت خود را با هزینه ی خیلی پایین بازسازی کنید و بازاریابی خود را دوباره شروع کنید.
  • آنالیز و مدیریت آسان تر
  • فروش آسان با یک کسب و کار دیجیتالی
  • نیاز نداشتن به کارکنان بیشتر و مکان برای فروش محصولات
  • تنوع قالب ها در انتخاب نوع سبک کسب و کار شما
  • فروش گسترده به مناطق و شهرهای دیگر
  • شناخته شدن کسب و کار شما و برندشدن
  • دسترسی آسان به محصولات شما
  • فروش 24 ساعته
  • ارائه خدمات بیشتر و فروش محصولات بدون محدودیت و بدون داشتن حداکثر
  • قابلیت فروش محصولات در چندین دسته بندی

در یک وبسایت چگونه میشود با مشتری ارتباط برقرار کرد و نیاز مشتری را پیدا و رفع کرد؟ چگونه اعتماد مشتری را نسبت به خرید از ما و فروشگاه خود جلب کرد؟

در کسب و کارهای دیجیتال برای برقراری ارتباط با مشتری دو نکته وجود دارد اولین نکته ux یا تعامل کاربری میباشد. یعنی ساختار و نقشه وب سایت باید طوری طراحی شود که مشتری را به همان نقطه ای که میخواهیم ببریم. در شرکت مدارنو افراد متخصصی در این زمینه وجود دارند که میتوانند در مورد تعامل کاربری در وبسایت به شما کمک کنند.
دومین نکته ui یا همان رابط کاربری میباشد. این نکته برای قسمت های مختلف سایت صدق میکند و رعایت این نکته در وبسایت بسیار مهم است  . در یک وبسایت فروشگاهی راحتی کاربر بسیار مهم میباشد و کاربر هر چقدر راحتتر باشد ارتباط آن ها قویتر میشود.
احساس اولیه در افراد عادی میباشد و اینکه مشتریان شما برای اولین بار از وبسایت شما بازدید کنند حتما حس نااعتمادی به آنها دست خواهد داد. و طبق آمار طراحان مدارنو، تلاش برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان  برای فروش فوری یا دریافت اطلاعات آنها به صورت فوری وسوسه انگیز میباشد ولی قبل از این کار باید آنها را ترغیب به انجام آن کار کنید.
نکات زیادی برای اعتمادسازی رسمی وجود دارد، مانند ثبت کردن دامنه و هاست خود با https و دریافت اینماد
ولی برای اعتمادسازی بیشتر به زمان نیاز دارید. این زمان برای هر کسب و کاری متفاوت میباشد.
در آخر باید بگویم که برای آنالیز کاربران و مشتریان که چگونه از سایت شما بازدید میکنند ابزارهای زیادی وجود دارد و این کار به راحتی قابل انجام دادن میباشد.
کاربران طی چند سال قبل اعتمادی به خرید آنلاین نداشتند  ولی الان بیشتر اعتماد دارند و همین اعتماد باعث رشد کسب و کارهای دیجیتال شده است.

اهمیت قابل توجه وبسایت در برندسازی و برند شدن کسب و کار چیست؟

برندینگ و برندسازی چیزی بیش از ایجاد یک نام و یا لوگوی زیبا میباشد. برندسازی مسیری میباشد که مشتریان و کاربران به واسطه آن، محصولات و خدمات شما رو درک و تجربه میکنند. یکی از سودآورترین مسائلی که توسط برندینگ صورت میکیرد جذب مشتریانی وفادار میباشد. برند سازی مسئله بسیار مهمی در ارائه خدمات و فروش شما میباشد که خیلی از کسب و کارها به آن اهمیتی قائل نیستند. یک وبسایت میتواند یکی از پایه‌های برندسازی را تکمیل کند. برای تکمیل پایه‌های دیگر برندسازی میتوانید مقاله برندسازی چگونه انجام میشود را مطالعه کنید.

بعداز راه اندازی فروشگاه خود در بستر وبسایت چگونه باید بازاریابی انجام بدهم؟ تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟

بازاریابی کسب و کارهای دیجیتال و آنلاین تفاوت زیادی با کسب و کارهای سنتی ندارد و نیاز به تبلیغات دارد. ولی اگر بخواهید به صورت گسترده کار کنید میزان رقابت شما سخت میشود و بازاریابی هم سخت خواهد شد.
بازاریابی اینترنتی میتواند با ارائه تخفیف ها، برگزاری وبینارها، برگزاری مسابقات، برگزاری چالشهای متعدد که کابر با کسب و کار شما آشنا شود.
مثلا شما میتوانید در پیج اینستاگرامی خود کدهای تخفیفی ارائه دهید که فقط قابل استفاده در سایت باشد. این کار باعث میشود مشتری وارد شبکه شما شود. کار بازاریابهای اینترنتی این است که فقط کاربر و مشتری را به سایت شما هدایت کنند.
ما در تیم تبلیغاتی مدارنو با بررسی تمام جوانب کسب و کار شما نیازهای شما را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تا بر اساس آن مسیری در راستای پیشرفت و توسعه‌ی آن ترسیم کنیم.

پیشنهاد می‌شود از مقالات زیر برای افزایش آگاهی استفاده کنید

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است