Light Mode

اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام

نحوه‌ی هشتگ گذاری در اینستاگرام چگونه است؟ آیا همیشه باید هشتگ‌های ترند روز را برای هر پست بگذاریم؟

در مدارنو با ما باشید تا درباره این موضوع صحبت کنیم.

هشتگ چیست؟

یکی از روش‌های افزایش بازدید در اینستاگرام، هشتگ گذاری است. با استفاده از هشتگ گذاری شما به محتوای خود یک برچسب می‌زنید که آن را در دسته‌های مربوطه دسته بندی می‌کند و مخاطب با سرچ آن برچسب و هشتگ می‌تواند پست شما را بازدید کند و به این طریق می‌توانید افزایش لایک و فالوور داشته باشید.

هشتگ‌ها با علامت # مشخص می‌شوند. و عبارت مربوطه بعد از آن می‌آید. باید دقت کرد که اگر عبارت مد نظر فاصله دارد باید آن را با _ آندرلاین جدا کرد که اینستاگرام آن را یک واحد مجزا در نظر بگیرد.

 

مزایای استفاده کردن از هشتگ

  • با استفاده از هشتگ‌ها امکان دیده شدن پست‌های مربوط به آن موضوع مهیا می‌شود.
  • یکی از راه‌های ورود به سرچ اکسپلور اینستاگرام استفاده از هشتگ هست.
  • هشتگ گذاری برای پیج‌های تجاری و برند ضروری است، چرا که به افزایش بازدید از برند آن‌ها کمک می‌کند.
  • هشتگ باعث جذب مخاطب هدفمند می‌شود.

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

  • دسته بندی محتواها و پست‌ها در فایل مشخص
  • اینستاگرام مطلب شما را بهتر تشخیص می‌دهد
  • کاربران راحت‌تر به پست شما دسترسی دارند
  • با این روش شما می‌توانید با ترند کردن هشتگ یک عبارت را بین عموم وایرال کنید.

 

در ادامه می‌خواهیم به بهترین و کاربردی‌ترین راه و روش‌ها برای استفاده از هشتگ در پست‌ها اشاره کنیم. اشاره به این نکته حائز اهمیت است که اگر شما می‌خواهید هشتگ گذاری‌تان به صورت فراگیر و وایرال در سرچ و اکسپلور اینستاگرام قابل لمس باشد، باید پیج‌تان حالت پابلیک یا عمومی داشته باشد و برای پیج‌های پرایوت کاربرد ندارد.

از نکات مهم دیگر برای هشتگ گذاری این است که شما می‌توانید هشتگ را در حین متن کپشن قرار دهید، مثلا لغت کلیدی متن را با علامت # تبدیل به هشتگ کنید و یا اینکه در انتهای پست تمام هشتگ‌ها را قرار دهید. و اگر یادتان رفت در پایان پست هشتگ استفاده کنید و آن را بارگذاری کردید، آن را ادیت نکنید، در کامنت‌ هشتگ گذاری کنید!

به تعداد مناسب هشتگ بگذارید

شما برای هشتگ گذاری در اینستاگرام مجاز هستید که تا 30 عدد هشتگ را در آن قرار دهید. این نکته به این معنا نیست که شما باید همه 30 هشتگ را برای پیج خود استفاده کنید. این که چه تعداد هشتگ باید استفاده کنید، به الگوریتم‌های اینستاگرام، تعداد فالوورهای شما، میزان فعالیت‌ شما و … بستگی دارد. اینکه چه تعداد هشتگ استفاده کنید نیاز به گذشت زمان و تحلیل درست نسبت به بازخورد‌ها و آمارهای پیج خودتان دارد.

هشتگ‌های ترند مربوط به محتوا و کسب و کار خود را بنویسید

قطعا در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید می‌دانید که هشتگ‌هایی در این زمینه مرتبط با آن کسب و کار ترند هست و پرکاربرد هست. مثلا در زمینه‌ی لوازم خانگی عبارت‌های لوازم خانگی، جهیزیه، لوازم برقی و… ترند هستند. این هشتگ‌ها معمولا در سرچ همیشه با تعداد زیادی استفاده در تاپ لیست سرچ مشخص هستند. همیشه سعی کنید در هشتگ گذاری این هشتگ‌ها را استفاده کنید تا اینستاگرام شما را در دسته بندی مرتبط با محتوای شما قرار دهد. سعی کنید در استفاده از این هشتگ‌های اصلی و ترند، از یک سری عبارت‌های تکراری استفاده نکنید؛ به عنوان مثال وقتی ده عدد هشتگ تاپ و ترند مربوط به کسب و کار خود دارید در یک پست دو عدد آن را استفاده کنید و در پست دیگر دوتای دیگر.

هر موضوع ترندی هشتگ مورد نظر شما نیست!

فضای مجازی این بستر را به وجود آورد که انواع اخبارها و اطلاعات عموما مربوط به سلبریتی‌ها به سرعت در آن وایرال می‌شوند. اخباری که از ازدواج یا جدایی آنها خبر می‌دهد یا خبرهای عجیبی که فردی بعد از چند سال متوجه شده در شکمش قیچی اتاق عمل جا مانده. شاید خیلی از پیج‌ها به واسطه این موضوعات سعی در هشتگ سازی و دیده شدن هستند. ولی شما اگر برای برند خود ارزش قائل هستید، نیازمند این گونه هشتگ‌ها نیستید. چرا که اگر محتوای ارائه شده شما با این هشتگ‌ها همخوانی نداشته باشد در این هشتگ‌ها نمایش داده نمیشود و یا اینکه اگر نمایش داده شود با بازخورد منفی مخاطبان روبرو می‌شود.

محتوای هشتگ‌ها را سرچ کنید

خیلی از هشتگ‌ها ممکن است که در ظاهر برای کسب و کار شما باشند، ولی اگر آن هشتگ را سرچ کنید و نگاه کنید، متوجه می‌شوید که برای محتواهایی که مربوط به پیج شما باشد، نیست. مثلا فکر کنید محتوایی درباره شعار برند دارید و شما هشتگ شعار را سرچ می‌کنید. ممکن است خیلی از پست‌ها ارتباطی با بحث برندسازی نداشته باشند و اگر شما این هشتگ را استفاده کنید، انگار که هشتگ نامربوط یا هشتگ استفاده نکرده‌اید.

حتما آنالیز اینستاگرام را بررسی کنید.

اگر پیج اینستاگرام شما بیزینسی باشد، شما به راحتی می‌توانید آمار ورودی هشتگ‌ها را آنالیز کنید و متوجه بشوید که برای این پست چه تعداد از طریق هشتگ ورودی داشته‌اید. کافی است که بر روی قسمت insight پست بروید و آمارهای آن را مشاهده کنید.

هشتگ گذاری یکی از راه‌های مدیریت پیج اینستاگرام است که با این تکنیک می‌توان به رشد پیج کمک کرد. اگر شما هم نظرات بهتری درباره این تکنیک در پیج اینستاگرام و کسب و کار دارید حتما با ما درمیان بگذارید.

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است