Light Mode

بررسی تبلیغ برگرکینگ

دسترسی سریع

 

کمپین‌های تبلیغاتی هرروزه شکل و ظاهرهای متفاوتی به خودشون می‌گیرن. و به بهانه‌های مختلف برپا می‌شن. از تنوع بخشیدن به نوع خدماتشون تا درگیر کردن ذهن مخاطب! ما در مدارنو می‌خوایم به واسطه این موضوع نشون بدیم که روند خلق یک تبلیغ و کمپین می‌تونه یکی از مهمترین دست‌مایه‌هایی باشه که تبلیغات‌های خودشون رو برپا می‌کنن.

ما به مناسبت روز جهانی ساندویچ می‌خوایم یکی از ویدیوهای تبلیغاتی برگرکینگ (Burger King) رو بررسی کنیم. یکی از مهمترین راهکارهایی که این شرکت در روند تبلیغاتی خودش در پیش گرفته تقابل مستقیم و حتی تمسخر رقیب خود، مک دونالد (McDonald’s)، است. در این ویدیو برگر کینگ با استفاده از تبلیغات محیطی‌ای که سال 2019 انجام داده، داستانی جذاب را در قالب راز برای مخاطب بیان می‌کند. تا کنجکاو برانگیز باشد و بتواند مخاطب را با خود همراه کند. برگر کینگ از ظاهر و فیزیک محصول خود به مفهومی درونی‌تر می‌رسد. این برند با مقایسه برگرهای سایز بزرگ خود و مک‌دونالد نشان می‌دهد علاوه بر آنکه نام “بیگ”مک تناسبی با بزرگ بودن ندارد، و کوچک‌تر از همبرگرهای برگرکینگ است. این موضوع را در ذهن مخاطب قرار می‌دهد که شرکت برگر کینگ هم از مک‌دونالد بزرگ‌تر و معتبرتر است.

نکته‌ی جذاب دیگری که این تبلیغ می‌تواند داشته باشد، این است که برگرکینگ در این آگهی یک تبلیغ ساده و محیطی که چندسال پیش رو طراحی کرده بود به نحو کنجکاوبرانگیزی زنده می‌کنه. و به اون محصول‌ها و عکس‌ها هویتی مجدد می‌بخشد. این باعث می‌شود که خود مخاطب در ذهن خود دوباره آن تبلیغ را به یادآورد و یک حس نوستالژیک به آن داشته باشد. که پس این بیلبوردی که مدت‌ها پیش در خیابان دیدم همچنین داستان جذابی داشته است. و مخاطب احساس کند که این برند به واسطه این داستان مجدد زنده است و در زندگی او حضور دارد.

منتظر انتقادات و نظرات شما عزیزان هستیم

نظرات بسته شده است